تبلیغات
اسپانسر سازی اسپانسرشیپ مدیریت بازاریابی اسپانسر اسپانسرسازی اسپانسریابی اسپانسرگیری مدیریت حامیان مالی و غیرمالی - اسپانسرشیپ مدیریت اسپانسر بازاریابی اسپانسر

اسپانسر سازی اسپانسرشیپ مدیریت بازاریابی اسپانسر اسپانسرسازی اسپانسریابی اسپانسرگیری مدیریت حامیان مالی و غیرمالی

       کامل

       فرایند قیمت‌گذاری در اسپانسرگیری

       تحلیل وضعیت بازار در سیاست های قیمت گذاری اسپانسرگیری

       تخمین تقاضا

       کشش‌پذیری تقاضا

       تغییرات منحنی تقاضا

       تحلیل رقابت

       شناسایی موانع و محدودیت‌های قیمت‌گذاری در اسپانسر گیری

عوامل گوناگونی ممکن است باعث محدودیت‌هایی در قیمت‌گذاری شود. بعضی از این عوامل، عوامل داخلی(مانند هزینه‌ها) و بعضی دیگر عوامل خارجی‌ (مانند قوانین و مقررات دولتی و رقابت) است. در شکل موانع و محدودیت‌های مربوط به قیمت‌گذاری شناسایی شده است.

       قیمت‌گذاری فریب‌دهنده

       مقایسه با قیمت‌های قبلی

       مقایسه با قیمت‌هایی که واقعاٌ وجود ندارند

       مقایسه با قیمت‌های پیش‌نهادی

       ارزان فروشی

       ادعاهای گمراه‌کننده دیگر

        تعیین هدف‌های قیمت‌گذاری

به‌طور کلی پنج گروه هدف‌های قیمت‌گذاری وجود دارد که عبارتند از:

       هدف‌های سوددهی

       هدف‌های فروش 

        هدف‌های رقابتی

       هدف‌های مربوط به موضع‌سازی محصول و شرکت

        هدف‌های بقا

       روش‌های قیمت‌گذاری مبتنی بر تقاضا

روش‌های قیمت‌گذاری مبتنی بر تقاضا انواع گوناگونی دارند که عبارتند از:

       قیمت‌گذاری ارزشی

       قیمت‌گذاری پرمایه و گران

       قیمت‌گذاری نفوذی

       قیمت‌گذاری تشخصی یا پرستیژی

       قیمت‌گذاری با اعداد خرده

       قیمت‌گذاری گروهی و ردیفی

       تعدیل و مدیریت قیمت‌ها در اسپانسرگیری

انواع تخفیف‌ها:

       تخفیف‌های مقداری

       تخفیف‌های تجاری

       تخفیف‌های نقدی

       تخفیف‌های ترفیعی

       تخفیف‌های جغرافیایی

       آمیخته تبلیغات در اسپانسرگیری

اجزای چهارگانه آمیخته تبلیغات به‌شرح زیر می‌باشد:

1-  آگهی‌های تجاری: هرگونه تبلیغ غیرشخصی درباره، ایده‌ها، کالاها یا خدمات که توسط یکی از رسانه‌های غیرفردی جهت ارتباط با مشتری انجام می‌شود و بابت آن وجهی پرداخت می‌گردد آگهی تجارتی نام دارد.

2- فروش شخصی: عرضه شفاهی محصولات که به‌صورت مکالمه رودررو با یک یا چندنفر مشتری به قصد فروش انجام می‌شود فروش شخصی نامیده می‌شود.

3-پیش‌برد فروش: ترغیب‌کننده‌های کوتاه مدتی که جهت تشویق به خرید یا فروش کالاها یا خدمات به کار می‌روند، پیش‌برد فروش نامیده می‌شود.

4-روابط عمومی: برقراری ارتباط مناسب با اقشار مختلفی که شرکت با آن‌ها سروکار دارد، ایجاد ذهنیت مساعد و مطلوب در اذهان عموم درباره شرکت، و مقابله با شایعات و رویدادهای نامطلوب روابط عمومی نامیده می شود.

       ابزارهای تبلیغات و ارتباطات بازاریابی (آمیخته بازاریابی) در اسپانسرگیری

5M در تبلیغات

          هدف‌گذاری، تعیین رسالت Mission – Objective Setting 

          تصمیم در مورد تعیین بودجه Money – budget decision      

          تصمیم در مورد پیام Message decision                           

          تصمیم در مورد رسانه Media decision                               

          اندازه‌گیری، ارزیابی Measurement - evaluation                    

مدل AIDA

          توجه: برانگیختن توجه مشتری بالقوه Attention                  

          علاقه‌مندی: ایجاد علاقه در مشتری Interest                            

          تمایل: ایجاد میل به خرید در مشتری بالقوهDesire                     

          عمل: انجام عمل فروش به مشتری Action                               

مدل SPIN

نیل راك‌هام به فروشندگان توصیه می‌كند، برای موفقیت در فروش، به ترتیب چهار پرسش زیر را از مشتری بپرسند:

          پرسش از وضعیت (Situation Questions)

       طرح سؤالات لازم از وضعیت كنونی مشتری

          پرسش از مشكلات (Problem Questions)

       طرح سؤالات لازم در مورد مشكلات حال حاضر مشتری

          پرسش از پیامدها (Implication Questions)

       طرح سؤالات لازم در مورد تاثیر مشكلات و مسائل موجود

          پرسش از بازده (Need Payoff Questions)

       طرح سؤالات لازم در مورد تاثیر استفاده از محصول مورد نظر

       فرآیند اسپانسرگیری الکترونیکی

 

نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
  • آخرین پستها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :